KRISZTUSSAL,
Ő ÁLTALA ÉS ŐBENNE
Kedves Testvér és Nővér, az élet Isten Ajándéka. Isten
azt mondta ránk: „Jöjj” (Ter 1, 26) és életre
hívott bennünket; az életet becses ajándékként és feladatként adta nekünk. Ez a
Teremtő szó Közösségre hívó Szó is egyben, kifejezi az Isten teremtményre
vonatkozó akaratát: hogy ne csak legyen, hanem ismerje meg Szeretetét és
Közösségben éljen Vele. Ez a szó emberi szó is, Istenért kiált, Isten
jelenlétére áhítozik, hogy megszabadítsa az embert nyomorúságos szükségéből és
betöltse végtelen és a Vele való Közösség iránti csillapíthatatlan vágyát, amit
szívébe ültetett.
Jézus ugyanezzel a szóval szólítja meg az embert:
„Jöjjetek utánam” (Mk 1, 17). Arra hívott bennünket, hogy Vele legyünk, mellette
legyünk, a közelében, a társaságában (Jn 2, 35- 39). Egyedül ez a közelség
képes arra, hogy felrázza az embert a letargiából, felnyissa a szemét,
begyógyítsa a sebeit, csillapítsa éhségét és szomját, és megmutassa az Atyához
visszavezető Utat. Csak ezáltal ismerhettük meg az Atya Szeretetét és az
Istenben való életet. Mellette lenni nap mint nap, megváltott minket és
megmutatta, hogy milyen nagyszerű az emberi élet, ha Isten velünk van. Megváltja
a bentlévőket és a kintlévőket, mindazokat, akiket megérint a Vele és a
testvérekkel való egység szele. A mai világban a Közösség és az Egység jellé és
megváltást hozó szentséggé válik, csupán azáltal, ami. A magány ellentétes az
ember bensejében lévő vággyal; a Közösség és az Egység erősíti, ami az ember szívébe
van írva. Meghívottak vagyunk és arra vagyunk hivatottak, hogy Vele legyünk és
Közösségben legyünk.
Honnét forrásozik a köztünk lévő egység?
A forrás a Sacrum Convivium. Jézus
tanítványaival felmegy Jeruzsálembe, hogy elérje az ember és az ember-Isten
kapcsolat csúcsát. Az egész Húsvét ennek az egység utáni halálos vágynak a
felfénylése. Valami olyan végleges és megtörhetetlen formát kívánt, ami az időt
egyetlen órába sűríti, melyben a múlt, a jelen és a jövő romolhatatlan
áldozattal pecsételtetik meg. A történelem első Nagycsütörtökének asztalánál
összesűrűsödött az emberi lét értelme ezen a világon: egy maréknyi barát
összegyűlt, hogy „egy legyenek, ahogyan te, Atyám bennem vagy és én Benned” (Jn 17, 20- 26). Ez volt az első meghívás
értelme; testvéri együttlét a Mesterrel nap mint nap; az embernél tett
látogatás, miután elhagyta az Atya keblét. Ez az egyetlen lehetséges út, hogy
az ember visszataláljon Hozzá. „Eggyé válni” Ővele és Őbenne, az Atyával
és az Atyában, a Lélekkel és a Lélekben, egymás közt, az egész teremtett
világgal. Egy vacsora keretében hangzott el az Isten Fiának
ajkán, hogy Isten maga jött el; emberré lett, hogy az ember egy lehessen
Istennel. Ettől kezdve érdemes a Szeretet diktálta feltételeket mind
teljesíteni, hogy végleg megszűnjék az ember és Isten közti távolság és az
emberek közötti távolság, hogy az egész világmindenség kibéküljön Azzal,
akiben, mint Főben újra összefog mindent, ami a mennyben és a földön van (Ef
1,10).
Az Eucharisztia véglegesen
megszűnteti ezt a távolságot, mert az ember élete Isten életébe oltódik általa.
A Sacrum Convivium révén az ember
Isten életéből részesül Krisztusban. Ennél nagyobb egység elképzelhetetlen
Isten és az ember között. Az eucharisztikus élet Őbenne
való élet, örök élet. „Aki eszi az én testemet és issza az én véremet, bennem
marad és én őbenne.” (Jn 6, 56). Ez az Egység második mérföldköve, aminek
konkrét következményei vannak az emberi életre nézve: köztünk és Jézus között,
mint ahogy valamiképp egymás között is egyfajta szövetség, Sacra Connubio jön létre. Krisztusben élünk, hozzá tartozunk, övéi
vagyunk. Életünk átalkul, hat azokra, akikkel Ővele és Őbenne együtt részesülünk. Egymáshoz tartozunk, egyazon
Test részei vagyunk. Felelősek vagyunk egymásért, a másik életét magunkénak
kell hogy érezzük, mint aki felbonthatatlan kötelék által test-vérünk (Ple.
Euc. Reconciliac. I). Semmi vele kapcsolatos dolog nem lehet idegen a számomra
és bármi szakadás, ellenszenv ellentmond annak, amik vagyunk és amit magunkhoz
veszünk. (XVI. Benedek pápa 2012 Nagyböjti üzenetete, n.2). La Sacra Connubio szorosabbá fűzi a
szeretet szálait és az Istenre és egymásra kimondott Amen – hez vezet. (Szt. Ágoston 272.
Beszéd).
Őbenne élünk; munkánk és életáldozatunk Ő általa valósul meg: misszió, küldetés
és megszentelődés. Ő küld, hogy megtörjük a Kenyeret, hogy megszaporodhassék;
hogy adjuk körbe a Kelyhet, hogy az öröm minden emberhez eljusson; hogy mossunk
meg egymás lábát és így minden felsőbbrendűség, közöny, uralkodási vágy
eltűnjék; hogy köszöntsük egymást a béke jelével, ahogyan Ő tette, és az Ő
országát, a Békét és az Igazságosságot keressük. Minden ami él és létezik, el
van jegyezve Ő általa, Ővele és Őbenne. Valójában minden létező szentmise;
hatalmas szentmise a rohanó mindennapi élet zűrzavarának közepette: a
kórházakban és az ünnepi asztal körül, az emberi fájdalom és öröm színterein,
itt és ott, közel és távol mindannyiuk életében…
Minden Húsvét az Egységre való Megtérés
kegyelmét hordozza, ami az élet közpotja, tápláló tűz, szilárd alap. A Vele és
a testvérekkel való közösségen kívül nincs valódi, sem örök, sem bőséges élet
(Jn 6, 51- 58). Térjük vissza ehhez az Életet és Egységet adó asztalhoz,
hagyjuk magunk mögött a viszályokat, távolságainkat, közönyünket,
ellenszenvünket. Fogadjuk el a Szövetséget, amit Vére által szerzett, térjünk
vissza távoli útjainkról, ahol eltévelyedtünk és elszakadtunk. Éljünk
Krisztussal, Ő általa és Őbenne, vegyük
magunkhoz Őt.
Add Urunk, hogy ne mutassunk
ellenállást a Veled való egységgel szemben, és mindazokkal szemben, akiket
meghívtál. Add, hogy minden nap visszatérjünk Hozzád Feltámadásod erejével. Amen,
Alleluja!
Fogadjátok Közösségünk Húsvéti
üdvözletét. Szüntelenül imádkozunk Értetek; hálásak vagyunk bizalmatokért és
azért, hogy közösségben vagytok velünk; életetek útján szeretettel kísérünk
Benneteket.
M. Prado Megtérés Közösség
No hay comentarios:
Publicar un comentario